DS 5 2.0 BlueHDi

Awangarda z innego wymiaru

Połączenie coupé, hatchbacka, vana, kombi, a nawet według niektórych crossovera to cechy modelu DS 5. Marka kojarzona z ekstrawaganckimi i nowatorskimi pomysłami coraz częściej idzie w parze z wysoką jakością wykonania i nowoczesnym designem.

Zzewnątrz auto zachwyca nowoczesnym i oryginalnym designem, prezentując nowatorską linię designu modeli serii DS. Obły przód z charakterystycznymi przetłoczeniami, wysoko poprowadzona linia okien i mocno opadający tył, zakończony podwójną końcówką układu wydechowego, to kwintesencja nowego projektowania z wyższej półki. Chromowane elementy wykończeniowe dodają DS 5 charakteru i ekskluzywności. Podwójny grill, nowoczesny kształt świateł i 18-calowe felgi aluminiowe są dopełnieniem zwartej sylwetki tego modelu.

Kokpit lotniczy

Zarówno kierowca, jak i pasażerowie doświadczają niecodziennej aranżacji wnętrza. Środek kabiny stylizowany jest na kokpit samolotu. Mocno wysunięta do przodu deska rozdzielcza z centralnie umieszczonym analogowym zegarkiem, konsola środkowa połączona z dużym tunelem środkowym, panel sterowania podwieszony do dachu, to cechy charakterystyczne tego kosmicznego trochę wnętrza. Podsufitka została podzielona na trzy części i każda jest sterowana oddzielnie, zapewniając kierowcy i pasażerom indywidualny dobór doświetlenia wnętrza przez panoramiczny dach. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, a wszystkie elementy zostały dokładnie spasowane. Wnętrze posiada wiele detali upiększających, a takie elementy jak szczotkowana stal czy specjalnie wyselekcjonowana skóra, podkreślają luksusowy charakter tej limuzyny. Zarówno kierujący jak i pasażer obok mają wygodne fotele i łatwo mogą znaleźć wygodną pozycję. Możliwość przedłużenia siedziska jest doskonałym rozwiązaniem odciążającym nogi podczas długich podróży. Na tylnej kanapie jest wystarczająco dużo miejsca, choć nisko opadający dach może być uciążliwy dla wysokich pasażerów. W bagażniku zmieścimy 468 litrów bagażu.

Dynamiczny i elastyczny

Citroën DS 5 nie powstał na płycie podłogowej Citroena C5, jakby się tego spodziewano, tylko na bazie modelu C4. Platforma została jednak zmodyfikowana i odpowiednio powiększona. W zawieszeniu nie doszukamy się pneumatyki – przednie zawieszenie niezależne oparte jest na kolumnie McPhersona, a z tyłu zamontowana jest belka skrętna. Komfort jest na przyzwoitym poziomie, choć na większych nierównościach samochód potrafi nerwowo reagować. Elektrohydrauliczny układ kierowniczy jest precyzyjny i przewidywalny. Nad bezpieczeństwem prowadzenia czuwają nowoczesne systemy wspomagające i elektroniczni asystenci prowadzenia pojazdu.
Testowany model wyposażony w silnik 2.0 BlueHDi o mocy 180 KM i momencie obrotowym 400 Nm zespolony z automatyczną skrzynią 6-biegową  jest optymalnym rozwiązaniem, zapewniającym jednocześnie dobre osiągi i elastyczne prowadzenie oraz umiarkowany apetyt na paliwo. Ponad półtoratonowe auto ochoczo przyśpiesza i zadowala się umiarkowanym apetytem na paliwo na średnim poziomie 6,5 litra ON na setkę. DS 5 dobrze się prowadzi i daje poczucie spokoju oraz pełnej kontroli nad pojazdem. Niestety przy wyższych prędkościach autostradowych komfort zagłuszany jest przez hałas docierający do kabiny, co może przeszkadzać przy dłuższych podróżach.
Jak jest cena tego kosmicznego cudeńka? Tanio nie jest, bo za najtańszą wersję DS 5 trzeba zapłacić 114 900 zł, a testowany egzemplarz to wydatek 176 400 zł. Samochód jest za to świetnie wykończony, a oryginalnego i wyjątkowego stylu odmówić mu nie można.  DS 5 na pewno nie zawiedzie kierowców chcących wyróżnić się na drodze.

Adam Błoński

Podobne Posty