Jeep Renegate 4×4 Limited

Mini terenówka

Mariaż Jeepa z Fiatem zaowocował powstaniem małej terenówki pod klientów, dla których dotychczasowe modele były zbyt duże. Przy wsparciu włoskiego producenta powstała mała terenówka, której naturalnym środowiskiem jest miejska dżungla.

Jeep Renegade jest nowością w stajni legendarnego producenta z zza oceanu. Samochód został zaprezentowany 2 lata temu i widać po obecności na ulicach, że znalazł już swoich nabywców, konkurując w segmencie małych crossowerów miejskich. Produkowany jest w europejskim  Ile jest w nim kultowego Jeepa?

Amerykańsko-włoska mieszanka

Patrząc na model Renegade nie ma wątpliwości, że mamy do czynienia z Jeepem. Osłona chłodnicy, okrągłe reflektory, wysoko poprowadzona linia maski i kanciaste szlify karoserii, to klasyczne elementy designu amerykańskich terenówek. Z tyłu uwagę zwracają fantazyjne światła z charakterystycznym iksem. Pomimo niewielkich rozmiarów (długość 4236 mm, szerokość 1805 mm, wysokość 1667 mm) oraz włoskich detali upiększających, nie przynosi wstydu swojej dumnej rodzinie. Podobne połączenie stylów i charakterów można zobaczyć wewnątrz kabiny. Wnętrze nie zostało mocno zdominowane przez południowe smaczki i „czuć zapach przygody”. Stylizacja kabiny nawiązuje do większych modeli marki i legendarnego Wranglera, na którym wzorowano uchwyt dla pasażera z przodu. Smaczki w stylu włoskim widoczne są w zegarach (choć tu obrotomierz „pochlapano błotem”), kierownicy wielofunkcyjnej, obsłudze multimedialnej i klimatyzacji. Wszystkie elementy dobrze współgrają i tworzą spójną kompozycję kokpitu. Wnętrze dość dobrze wyciszono i nawet przy większych prędkościach rozmowy w kokpicie nie wymagają podnoszenia głosu. Fotel kierowcy i pasażera są wygodne i posiadają wystarczający zakres regulacji, aby zająć prawidłową i komfortową pozycję. Na tylnej kanapie nie można narzekać na brak miejsca. Przestrzeń jest wystarczająca i nawet wysocy pasażerowie nie będą mieli problemu z zajęciem miejsca. Pojemność bagażnika ma 351 litrów i jest przeciętna dla tego segmentu, a jego regularne kształty pozwalają na łatwe ulokowanie bagażu. Dużym plusem jest jakość wykonania. Skórzana tapicerka i materiały wykończeniowe miłe w dotyku nie pozostawiają złudzeń o solidności konstrukcji.

W teren, czy po mieście?

Dobrze sprawuje się niezależne zawieszenie Renegate’a. Jest sprężyste i ciche oraz zapewnia dobry poziom komfortu amortyzacji, a jednocześnie pewnie trzyma auto w zakrętach Nie ma mowy o niebezpiecznych wychyleniach i podpieraniu się lusterkami.
Pod maska testowanego egzemplarza znalazł się dwulitrowy diesel MultiJet o mocy 140 KM i momencie obrotowym 350 Nm, znany z włoskich samochodów. Silnik połączony jest z 6-biegową skrzynią manualną. Jednostka napędowa rozpędza Jeepa do setki w 9,5 sekundy i charakteryzuje się dużą elastycznością. Do dyspozycji są cztery tryby jazdy: Auto, Sand, Mud, Snow, adekwatne do rodzaju nawierzchni po jakiej się poruszamy. Mały Jeep, jak przystało na terenówkę, ma także reduktor, który wspomaga jazdę po grząskim terenie. W połączeniu ze średnim apetytem na paliwo (średnie spalanie 8 l/100 km) stawia go w konkurencyjnym świetle na rynku crossowerów. Ponadto walory napędowe w połączeniu ze zwiększonym prześwitem, pozwalają temu autu na nietuzinkowe możliwości jazdy w terenie. Dzięki komfortowym nastawom zawieszenia podróż zarówno po szosie, jak i w terenie jest zadowalająca.
Ceny Jeepa Renegade zaczynają się już od 69 900 zł za wersję Sport z przednim napędem oraz silnikiem 1.6 l o mocy 110 KM. Jest to kwota wyższa od podstawowych wersji konkurentów. Testowany Renegade wyposażony w napęd 4×4 ze 140-konnym Dieslem pod maską łamie barierę 100 000 zł, a nasza wersja Limited kosztuje dokładnie 107 300 zł.
Nie ulega wątpliwości, że jak na debiutanta wśród crossowerów, Jeep stworzył dopracowane i konkurencyjne auto. W terenie będzie wiódł prym, ale czy poradzi sobie z tańszymi konkurentami w miejskiej dżungli? Wszystko zależy od klienta i kryteriami jakimi będzie się on kierował.

Adam Błoński

Podobne Posty