Nowy pickup w kopalni piasku

Podczas eventu zorganizowanego na terenie żwirowni pod Pułtuskiem Ford zaprezentował najnowszą odsłonę Rangera. Mieliśmy okazję sprawdzić jak pickup porusza się w terenie dla niego stworzonym.

NNowy pickup Forda oferuje odświeżony design nadwozia, nowsze rozwiązania techniczne i udoskonalone silniki wysokoprężne o niższym zużyciu paliwa m.in. dzięki wprowadzeniu systemu Auto-Start-Stop. Zmieniono także przełożenie przekładni głównej i wprowadzono elektryczne wspomaganie kierownicy. Wśród zaawansowanych rozwiązań technicznych znalazł się system łączności SYNC 2 (w skład którego wchodzi 8-calowy ekran dotykowy), system utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, inteligentny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, czujniki parkowania z przodu i z tyłu wraz z kamerą cofania i standardowy układ elektronicznej kontroli stabilności z łagodzeniem ewentualnych skutków wywrócenia się pojazdu na dach oraz system stabilizacji przyczepy. Dodatkowo pickup wyposażony jest w asystenta ruszania pod górę, adaptacyjną kontrolę obciążenia pojazdu, asystenta hamowania awaryjnego i kontrolę zjazdu ze wzniesienia. Zmodernizowane nadwozie idzie w parze ze zmianami wnętrza, oferując kierowcy i pasażerom bardziej komfortowe warunki podróżowania. Zmieniono także zegary z dwoma cyfrowymi wyświetlaczami kolorowymi, przekazującymi kierowcy informacje dotyczące pojazdu oraz wskazania systemu rozrywkowego, nawigacji i klimatyzacji.
Flagowa wersja Wildtrak wyróżnia się ekskluzywnymi elementami dekoracyjnymi nadwozia, unikatowym wnętrzem z pomarańczowymi akcentami oraz wyjątkowym kolorem nadwozia Pride Orange, który będzie znakiem rozpoznawczym tej odmiany.
Udoskonalona rodzina silników wysokoprężnych TDCi o pojemności 2,2 litra oferuje warianty mocy 130 KM i 160 KM. Dostępna jest też pięciocylindrowa jednostka napędowa TDCi o pojemności skokowej 3,2 litra i mocy maksymalnej 200 KM. Oferowane będą zarówno 6-biegowe przekładnie manualne, jak i 6-biegowe przekładnie automatyczne. Wszystkie wersje standardowo wyposażone są w napęd na cztery koła, wyjątkiem jest pojedyncza kabina, która dostępna będzie również z napędem na jedną oś. We wszystkich wariantach nowego Rangera osiągnięto znaczące obniżenie zużycia paliwa. W wersji z silnikiem 160 KM samochód zużywa średnio 6,5 l/100 km i emituje 171 g/km CO2, co przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacji w porównaniu z poprzednim modelem.
Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji nadwozia: pojedynczą kabinę (Single Cab), przedłużoną kabinę (Rap Cab) z niewielkimi tylnymi drzwiami dającymi dostęp do drugiego rzędu siedzeń oraz czterodrzwiową, podwójną kabinę (Double Cab). Każda wersja oferuje wytrzymałą skrzynię ładunkową o dużej pojemności.
Z głębokością brodzenia w wodzie do głębokości 800 mm i z prześwitem 230 mm, Ford Ranger dobrze radzi sobie w trudniejszym terenie. Dzięki kątowi natarcia wynoszącemu 28 stopni i kątowi zejścia równemu 25 stopni, łatwo pokonuje strome zjazdy i wjazdy. Sterowany elektronicznie reduktor pozwala kierowcy wersji z napędem wszystkich kół na przejście z napędu jednej osi na napęd obu osi przy wysokim przełożeniu reduktora jedynie poprzez obrócenie w czasie jazdy pokrętła umieszczonego na konsoli środkowej. W celu zwiększenia momentu napędowego przy małych prędkościach lub zwiększenia siły hamowania silnikiem na stromych zjazdach można wybrać niskie przełożenie reduktora i przeniesienie napędu na obie osie. Elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego pomaga poprawić przyczepność kół w bardzo trudnych warunkach. Na nowego pickupa można załadować do 1260 kilogramów i pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg.
Wrażenia z jazdy potęguje elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, które zapewnia precyzyjne i naturalne reakcje układu. Dzięki temu systemowi obracanie kołem kierownicy podczas jazdy z niewielką prędkością nie wymaga dużej siły, natomiast przy wyższych prędkościach układ staje się bardziej precyzyjny, a siła wspomagania zależy od prędkości jazdy, położenia kierownicy, przeciążenia w zakręcie, przyspieszenia lub stopnia wytracania prędkości. Co więcej, poprzez wyeliminowanie pompy wspomagania, wykorzystywanej w tradycyjnym systemie, udało się uzyskać wyższy komfort akustyczny podczas jazdy oraz obniżyć zużycie paliwa o ok. 3 proc. W przypadku nowego modelu inżynierowie Forda dopracowali zawieszenie, aby zapewnić jeszcze wyższy komfort jazdy i lepsze prowadzenie.

Podobne Posty