Volkswagen T6 Multivan Generation Six

Kibicujemy naszym w oryginalnym stylu

Jeżeli zastanawiacie się czym pojechać, aby dopingować naszą drużynę na mistrzostwach, to mamy dla Was świetne auto – Volkswagena T6 Multivana w wersji Generation Six. Biało-czerwone barwy tego egzemplarza czynią go idealnym transportem dla grupy kibiców pomimo,
że założeniem stylistów było nawiązanie do kultowego „ogórka” T1.

Zasiadając za sterami Multivana od razu ma się ochotę ruszyć w daleką wyprawę i czerpać przyjemność z jazdy, tym bardziej, że jest on stworzony do pochłaniania kilometrów. Stylizacja deski rozdzielczej nawiązuje do koloru nadwozia. W porównaniu do poprzedniej generacji podwyższono komfort jazdy, za sprawą lepszego wyciszenia kabiny, udoskonalenia foteli i wprowadzenia nowego zawieszenia adaptacyjnego, które umożliwia jazdę w trzech trybach: Comfort, Normal lub Sport. Szóstą generację prowadzi się z lekkością, jak zwykłą osobówkę. Dzięki podwójnie doładowanemu dieslowi 2.0 BiTDI pod maską, rozpędzanie ważącego prawie 2,5 tony vana o niemałych gabarytach jest czystą przyjemnością. Moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm osiągany przy 1400 obr./min, przekazywany na cztery koła, pozwala na szybkie wyprzedzanie i bezproblemowe osiąganie zamierzonej prędkości, nawet przy pełnym załadowaniu testowanego egzemplarza. Napęd 4Motion szczególnie przydatny okaże się podczas górskich wypraw po zaśnieżonych szlakach drogowych. Dzięki adaptacyjnemu zawieszeniu komfort jazdy jest na wysokim poziomie, a szybkie pokonywanie zakrętów nie sprawia problemów i jest w pełni bezpieczne. Manewrowanie w mieście nie stanowi problemu za sprawą wysokiej pozycji za kierownicą, dobrej widoczności, dużych lusterek i czujników parkowania przód/tył oraz kamery cofania (dostępnej w opcji). T6 wyposażony jest seryjnie w systemy asystujące kierowcę: układ zapobiegający kolizji, adaptacyjny tempomat, czujniki martwego pola i monitoring zmęczenia kierowcy. W wyposażeniu znajdziemy także najnowszy system informacyjno-multimedialny z nawigacją, pokazującą dane o ruchu w czasie rzeczywistym. Wyposażony w cztery fotele z regulowanymi podłokietnikami (przód i drugi rząd) i obszerną kanapę przesuwną z tyłu (z możliwością rozłożenia), Multivan zapewnia komfort podróżowania wszystkim pasażerom. Obrotowe fotele z regulacją są dobrze wyprofilowane i pozwalają dowolnie aranżować przestrzeń oraz zapewniają wygodną podróż. Siedzenia w drugim rzędzie można zmienić w foteliki dla dzieci. Dostęp do przedziału pasażerskiego z tyłu ułatwiony jest dzięki drzwiom przesuwnym po obu stronach. W opcji dostępne jest elektryczne sterowanie zamykaniem i otwieraniem bocznych drzwi, lecz dużo tańszą i wartą rozważenia opcją jest domykanie elektryczne.
Testowany Multivan Generation Six jest praktyczny i wielofunkcyjny, dobrze wykonany, a oryginalna stylizacja nadwozia w połączeniu z chromowanymi detalami na kołach zwraca uwagę przechodniów i innych kierowców. System aranżacji wnętrza pozwala na łatwe dopasowanie kabiny do potrzeb podróżujących. Dynamiczny silnik i dobre prowadzenie pozwoli na łatwe manewry w mieście i podróż na drugi koniec Europy. Przeszkodą w zakupie tej stylowej salonki na kołach może być tylko wysoka cena zakupu i opcji dodatkowych za które trzeba sporo zapłacić.
Adam Błoński

Dane techniczne:
Rodzaj silnika Diesel Biturbo Cammon Rail

Pojemność skokowa 1968 cm3

Moc maksymalna 204 KM przy 3250 obr./min

Maks. moment obrotowy 450 Nm przy 1400 obr./min

Prędkość maksymalna 199 km/h

Skrzynia biegów Manualna o sześciu przełożeniach Napęd 4Motion (4×4)

Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s

Poj. przedziału bagażowego 4300 l (bez foteli 2 i 3-go rzędu)

Rozmiar opon testowanego auta 255/45 R18

Poj. zbiornika paliwa 80 l Średnie spalanie fabryczne 6,7 l/100 km Średnie spalanie testowe 8,5 l / 100 km

Zasięg na jednym zbiorniku 940 km Emisja CO2 212 g/km 0-100 km/h 11,7 s

Masa rzeczywista / ładowność 2482 / 598 kg

Podobne Posty