Pięciodrzwiowy SUV potrafi pokonać nawet 500 km wykorzystując wyłącznie energię elektryczną i posiada zdolność autonomicznej jazdy trzeciego stopnia. VISION E zapowiada początek elektrycznej rewolucji: czeska marka będzie wprowadzała modele z tym źródłem napędu do swojej gamy, do 2025 roku oferując je w kilku różnych segmentach.

Mierząc 4645 mm długości, 1917 mm szerokości i 1550 mm wysokości, sylwetka ŠKODA VISION E robi imponujące wrażenie. Dzięki dużemu rozstawowi osi, wynoszącemu aż 2850 mm, konstruktorom ŠKODY udało się stworzyć ponadprzeciętnie przestronną kabinę, która niezmiennie pozostaje znakiem rozpoznawczym wszystkich samochodów marki. W modelu studialnym połączono podniesioną pozycję za kierownicą typową dla pojazdów z segmentu SUV i funkcjonalną przestronność z dynamiczną linią nadwozia oraz stylowo poprowadzoną linią dachu.
ŠKODA VISION E przyspiesza dynamicznie i zdecydowanie. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Pojemne akumulatory litowo-jonowe wpływają na duży zasięg VISION E, wynoszący do 500 km. Dwa silniki elektryczne współpracują z maksymalną skutecznością, a napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła. Rozdział mocy pomiędzy osiami zapewnia najwyższy poziom stabilności, dynamiki i bezpieczeństwa.
Poprzez model VISION E, ŠKODA zapewnia także przegląd kilku rozwiązań, które w przyszłości znajdą się w samochodach autonomicznych. Warto podkreślić, że według najnowszych badań w 2030 roku około 15% samochodów na drogach będzie mogło poruszać się bez udziału kierowcy. Studialny model ŠKODY potrafi samodzielnie poruszać się w korkach, przejść na autopilota na drogach szybkiego ruchu, przeprowadzać manewry wyprzedzania, samodzielnie szukać wolnych miejsc do zaparkowania, a następnie parkować i wyjeżdżać z miejsca postojowego. Aby sprostać tym wyzwaniom, sytuację na drodze nieustannie monitoruje szereg kamer i czujników o zróżnicowanym zasięgu.

Podobne Posty