DIGITAL LIGHT – światło przyszłości trafia na drogi

Już wkrótce wybrani nabywcy limuzyny Mercedes-Maybach Klasy S będą mogli korzystać z samochodowych świateł przyszłości. Nowe reflektory DIGITAL LIGHT o rozdzielczości ponad 2 mln pikseli, z praktycznie nieoślepiającymi lampami drogowymi w jakości HD, mają trafić do seryjnej produkcji – w ramach niewielkiej serii – w topowej Klasie S, sygnowanej przez Maybacha.

Przewiduje się, że wybrani klienci odbiorą pierwsze pojazdy wyposażone w nową technikę oświetleniową jeszcze w tym roku. Nowy reflektor HD korzysta z czipa, który kontroluje ponad 1 mln mikro-reflektorów (co daje łącznie ponad 2 mln pikseli na jeden samochód). Kamery i czujniki systemów pojazdu wykrywają innych uczestników ruchu, następnie wydajne komputery oceniają te dane w ciągu milisekund i porównują je z cyfrowymi mapami nawigacji, a później ustawiają lampy dla najlepszej dystrybucji światła we wszystkich sytuacjach drogowych. Technika DIGITAL LIGHT pozwala wyświetlać na drodze symbole w jakości HD. Podczas przejazdu przez teren robót drogowych światła samochodu „projektują” dwie linie wyznaczające pas ruchu – pomagając kierowcy w obraniu właściwego toru jazdy. Jeśli system wykryje pieszego w strefie niebezpiecznej, w pobliżu drogi, projektuje strzałkę skierowaną w jego stronę. To dodatkowa forma oznakowania poza podświetleniem stosowanym w ramach adaptacyjnego asystenta świateł drogowych (Adaptive Highbeam Assist). Gdy kierowca włączy układ DISTRONIC PLUS lub zmieni standardowy dystans, pojawi się przed nim odpowiedni znacznik odległości.

Podobne Posty