Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé

Trzeci samochód w całości opracowany bezpośrednio przez Mercedes-AMG. Łączy imponujący, wyścigowy dynamizm dwudrzwiowego sportowego modelu AMG GT z największą możliwą użytecznością na co dzień, oferując przestrzeń nawet dla pięciu osób.

Jednostka 4.0 V8 biturbo dostępna jest w dwóch wersjach mocy – 430 kW (585 KM) i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz 470 kW (639 KM) i 900 Nm. Umieszczenie turbosprężarek w rozwidleniu głowic zaowocowało kompaktową konstrukcją silnika, spontaniczną reakcją na gaz oraz siłą napędową dostępną już od niskich obrotów. Motory są składane i montowane w sekcji ręcznego wykańczania w Affalterbach, zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”.
3-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy z turbosprężarką i pomocniczą, elektryczną sprężarką, dostępny w dwóch wersjach mocy – 270 kW (367 KM) i 500 Nm oraz 320 kW (435 KM) i 520 Nm; rozrusznik zespolony z alternatorem EQ Boost zapewnia dodatkowe 16 kW (22 KM) i 250 Nm. 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna i funkcje hybrydowe: wspomagania przy przyspieszaniu (boost), rekuperacji, zmiany punktu obciążenia, „żeglowania” i ponownego uruchamiania silnika w połączeniu z funkcją ECO start/stop.
Silniki sprzężone będą z przekładniami AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (silnik V8) lub AMG SPEEDSHIFT TCT 9G (jednostka R6). Układ napędowy tworzy silnik zamontowany z przodu z w pełni aktywnym napędem na obie osie AMG Performance 4MATIC+.
Dane (jednostki V8 oraz R6): zużycie paliwa w cyklu łączonym: 9,4-11,3 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 215-257 g/km, 0-100 km/h w 3,2-4,9 s, prędkość maksymalna 270-315 km/h.
Inteligentna mieszanka materiałów z wysokimi udziałami elementów z aluminium oraz włókien węglowych zapewniają niską masę własną, najwyższy poziom sztywności strukturalnej oraz najlepsze możliwe bezpieczeństwo bierne i jakość. Pokrywę silnika oraz przednie błotniki wykonano z aluminium, a tylną grodź i wgłębienie w podłodze bagażnika – z włókien węglowych.
System aktywnego prowadzenia powietrza AIRPANEL (ruchome poziome zasłony w przednim zderzaku) i wielostopniowy, rozkładany tylny spojler poprawiają balans oraz wydajność w zakresie aerodynamiki.
Wersje 6-cylindrowe korzystają z zawieszenia AMG RIDE CONTROL ze stalowymi sprężynami i adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS (Adaptive Damping System). Zawieszenie wariantów V8 – AMG RIDE CONTROL+ – bazuje na wielokomorowym układzie pneumatycznym i również współpracuje z adaptacyjną kontrolą tłumienia ADS.
Kompozytowy układ hamulcowy zapewnia krótkie drogi hamowania-
System AMG DYNAMIC SELECT z trybami Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual oferuje kierowcy szeroki zakres dynamiki jazdy. Poszczególne programy wpływają m.in. na reakcję na wciśnięcie pedału gazu oraz charakterystykę pracy przekładni, zawieszenia i układu kierowniczego. AMG GT 63 S 4MATIC+ dodatkowo oferuje program RACE z trybem Drift, zapewniający optymalne osiągi na torze (na życzenie dostępny także dla wszystkich pozostałych wersji AMG GT).
Kabina 4-drzwiowego Coupé zachwyca sportową atmosferą i wyjątkowym poczuciem przestronności. Łączy ergonomię samochodu o wysokich osiągach z ekskluzywnością, a jednocześnie wyróżnia się przełomowymi akcentami, takimi jak innowacyjne przyciski z ekranami na konsoli środkowej. Zależnie od poziomu wyposażenia z tyłu w komfortowych warunkach mogą podróżować dwie lub trzy osoby. Zróżnicowane pakiety elementów designu i wyposażenia zapewniają szeroki zakres personalizacji.

Podobne Posty