Porsche Taycan i elektromobilność

Wraz z nowym modelem Taycan firma Porsche ostatecznie wkracza w erę elektromobilności.

Bliskie powiązania pomiędzy sportem motorowym i produkcją seryjną podkreślają, jak ważne jest dzielenie się wiedzą. Podobnie jak Porsche 919 Hybrid, które ma na koncie liczne zwycięstwa w Le Mans, Taycan będzie korzystać z innowacyjnej techniki 800 V. W przypadku 919 było to jedno z najważniejszych rozwiązań, ponieważ poziom napięcia wyznacza kurs dla całego elektrycznego zespołu napędowego: od akumulatora przez rozplanowanie elektroniki i silników elektrycznych aż po wydajność procesu ładowania. Dzięki pionierskiemu podejściu i opracowaniu specjalnych komponentów, odpowiednich dla napięcia 800 V, Porsche przesunęło granice tego, co technicznie wykonalne – dotyczy to również chłodzonego cieczą akumulatora litowo-jonowego. Prowadząc zaciętą rywalizację na torach wyścigowych, producent kontynuuje rozwój swoich rozwiązań technicznych. Obecnie marka uzyskała gęstość mocy, jakiej dotąd nie znano. W przypadku Taycan oznacza to, że 800-woltowa architektura pozwala doładować litowo-jonowy akumulator energią wystarczającą do pokonania 100 km w zaledwie 4 minuty (cykl NEDC).
Szybkie ładowanie wymaga wydajnych systemów ładowania. Właśnie dlatego Porsche E-Performance uwzględnia wszystkie aspekty infrastruktury i obejmuje rozwiązania zarówno dla domu, jak i te przydatne w drodze. Porsche Mobile Charger Connect o mocy 22 kW to szybki i wygodny sposób ładowania modelu Taycan nocą, w domowym garażu. Samochód może być również ładowany indukcyjnie. W ramach spółki joint venture Ionity – w skład której wchodzą również firmy BMW, Daimler i Ford – Porsche do końca 2019 r. zbuduje w Europie 400 stacji ładowania wysokiej mocy (350 kW na jeden punkt ładowania). W USA inicjatywa Grupy VW o nazwie „Electrify America” zakłada stworzenie w 2019 r. infrastruktury do ładowania (moc do 350 kW) na 300 stacjach autostradowych. Ponadto w fazie przygotowań do premiery modelu Taycan firma Porsche planuje uruchomienie na 20 rynkach ponad 2000 punktów ładowania AC w miejscach takich jak hotele. Klienci będą mogli uzyskać dostęp do sieci ładowania producenta za pośrednictwem specjalnej usługi ładowania. To ogólnoeuropejskie rozwiązanie, zapewniające dostęp do ogromnej liczby stacji zarządzanych przez różnych dostawców. Klient nie będzie musiał dbać o osobne rozliczanie poszczególnych płatności – zadba o to Porsche.

Podobne Posty