Więcej pierwiastka „sport” w Tourerze

Nowy Mercedes-Benz Klasy B kładzie nacisk na sportową stronę koncepcji Sports Tourer. Na tle poprzednika wygląda dynamiczniej, zwinniej się prowadzi i zapewnia większy komfort.

Jego awangardowe wnętrze zapewnia unikalne poczucie przestrzeni, a jednocześnie zwraca uwagę charakterystycznym wzornictwem tablicy rozdzielczej. Jednym z jej wyróżników jest korpus z „wycięciami” na miejsca kierowcy i pasażera. Intuicyjny interfejs użytkownika adaptacyjnego systemu multimedialnego MBUX to prawdziwy przełom – wyróżnia się efektowną grafiką, sterowaniem głosowym reagującym na komendę „Hej, Mercedes”, standardowym ekranem dotykowym i funkcjami takimi jak rozszerzona rzeczywistość. Najnowocześniejsze systemy wspomagające z rozwiązaniami z Klasy S sprawiają, że w dziedzinie bezpieczeństwa Klasa B należy do liderów swojego segmentu. Ponadto jej kabina oferuje teraz więcej przestrzeni, a silniki są efektywniejsze i bardziej przyjazne środowisku. W nowej generacji modelu debiutuje ośmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa. Sprzedaż najnowszej Klasy B ruszy 3 grudnia 2018 r., a jej dostawy mają rozpocząć się w lutym 2019 r.

Pod maską modelu debiutuje ustawiona poprzecznie odmiana 2-litrowej jednostki wysokoprężnej OM 654 o mocy 110 kW (150 KM) oraz 140 kW (190 KM), zaopatrzona w aluminiową skrzynię korbową oraz stopniowane misy spalania. Za sprawą rozbudowanego systemu oczyszczania spalin z dodatkowym katalizatorem SCR Klasa B z motorem OM 654q to pierwszy kompakt Mercedesa zgodny ze standardem Euro 6d, który będzie obowiązkowy dla nowych modeli dopiero od 1 stycznia 2020 r. Poza mocnym silnikiem Diesla do wyboru będzie 4-cylindrowa jednostka wysokoprężna OM 608 o pojemności 1,5 litra, znana już z Klasy A. Rozwija ona moc do 85 kW (116 KM) oraz do 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oferta obejmie też dwa 4-cylindrowe motory benzynowe z serii M 282 o pojemności 1,33 l i mocy 100 kW (136 KM) oraz 120 kW (163 KM). W tym przypadku zakres innowacji obejmuje zarządzanie pracą cylindrów (w połączeniu z przekładnią 7G-DCT), głowicę typu delta oraz filtr cząstek.
Początkowo nowa Klasa B będzie oferowana wyłącznie ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Nowością jest 8-biegowa przekładnia 8G-DCT, wykorzystywana w zestawieniu z większym silnikiem Diesla. Po premierze paletę uzupełnią kolejne jednostki, a także warianty z napędem na obie osie 4MATIC. Standardowe wyposażenie obejmuje zbiornik paliwa o pojemności 43 l; na życzenie, zależnie od silnika, dostępny jest zbiornik o pojemności 51 l.
Nowa Klasa B już w chwili premiery jest przygotowana do prywatnego car-sharingu: aplikacja Mercedes me Car Sharing pozwala udostępniać samochód rodzinie czy przyjaciołom. Operacja jest łatwa i bezpieczna w realizacji.

Podobne Posty